tisdag 3 januari 2012

Kokospannacotta

På nyårsafton var vi ett par tjejer som var hemma hos mig och firade. Vi delade då upp maten så att alla fick varsin uppgift, jag fick självklart efterrätten. Så då bestämde jag mig för att göra kokospannacotta, då pannacotta är otroligt gott och både jag och min vän Amanda har en liten "thing" för kokos. Sedan gjorde jag även en mango och passionsfruktsås till.



Kokospannacotta
2 portioner
1 dl vispgrädde
1 dl kokosgrädde 22%
1/2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 gelatinblad








Koka allt under omrörning och låt sjuda i 2 minuter. Ta av kastrullen från plattan, viktigt! (Den får inte koka när du lägger i gelatinbladen för då skärdet sig. Följ instruktionerna på förpackningen.) Häll upp i skålar. Låt stå i kyl i minst 4 timmar. Garnera med kokosflingor innan servering.

Mango & passionsfruktsås
1 mango
3 passionsfrukter
0,5 dl socker


Börja med att mixa frukten och koka sedan upp frukten och sockret under omrörning. Låt småkoka i 10 min under omrörning. Låt kylas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar