måndag 19 december 2011

Risotto med räkor

Vaknade upp till ett vitt Stockholm imorse. Äntligen. Jag fick en riktig må-bra-känsla när jag kom ut och var tvungen att skrapa bilen pga all snö. Ja, jag menar det faktiskt. Inte själva skrapandet utan känslan av snö och hur ljust det faktiskt blir tack vare snön. Sedan minns jag hur härligt livet var för ett år sedan när jag var hemma med världens bästa kille. När jag fick åka pulka med honom på dagarna och se hans första snöflingor tillsammans med honom. De långa frukostarna tillsammans. Tackar vet jag lov och helger. Jag älskar mitt jobb. Jag trivs verkligen på mitt nya, men jag har en underbara son här hemma som faktiskt får mig att sakna mammaledigheten ibland.

Kvällens middagstips blir en risotto med räkor. Gott och lätt.



Risotto med räkor
Följ instruktionerna för avorioris som står på förpackningen. Precis innan servering river du ner massor av parmesanost och de sköljda räkorna. Rör om och servera en sallad till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar