söndag 11 december 2011

Rocky Road utan nötter.

Hej! Nu är det även dags för mig att inviga systrarna dessert. Det gör jag genom det gudomliga julgodiset Rocky Road. Eftersom jag själv är allergisk mot nötter valde jag att använda Cornflakes i stället.

Rocky Road
300-400 g Marabou mjölkchoklad
1 påse Dumlekola
1 påse Juleskum
2 dl Cornflakes

Börja med att smälta chokladen i ett vattenbad. Dela skumtomtar och dumlen i bitar och blanda i cornflakesen. Häll sedan i den smälta chokladen och rör om.
Häll ut allt i en bakplåtspappers klädd form, formen ska vara liten. Ca 25 x 15 cm.

2 kommentarer:

  1. Välkommen fina syster! De ser smarriga ut. Längtar tills jag får smaka dem.

    SvaraRadera
  2. Hej, har testat receptet och det är jättegott. Har lagt upp receptet på bloggen och länkat tillbaka denna bloggen. :)
    -Caroline

    SvaraRadera