tisdag 30 augusti 2011

Chili con kött

Kvällens middag var Chili con carne. Det blev riktigt gott tyckte både jag och Kristoffer. Vad Max höll på med har jag ingen aning om. Han gillade det inte alls utan spottade ut bönorna. Vad hände med sonen ikväll? Han som alltid innan har gillat bönor. Han älskar mat som smakar mycket och idag var middagen lite stark precis som en ccc ska vara och som han alltid gillar. Hum, sonen får inte bli kräsen. Det är det värsta jag vet. Mina barn (mina, betyder det att jag kan tänka mig flera?) ska äta det som serveras. Ogillar skarpt ideen om att ge barnen en annan mat än det som föräldrarna äter. Blir så arg när föräldrar sitter och äter finmat och låter barnen äta varmkorv med makaroner. Måtte jag aldrig bli en sådan förälder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar