måndag 18 april 2011

Besök från långt borta

I helgen när vi fixade och donade i Max rum hittade jag ett så sött kort på Kristoffer från när han gick på dagis. Försök hitta honom.



Vi fick oväntat besök igår. Mitt i shoppingen och fixandet av Max rum ringde min pappa och sa att han skulle komma förbi med några släktingar från Serbien. Snabbt slängdes en hyfsat fin söndagsmiddag ihop och tur är väl att jag älskar att baka då vi kunde plocka ut en ananaspaj ur kylskåpet.



Ananspaj
150 g smält smör
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker





Fyllning
1 ägg
2 dl cream fraiche
1/2 dl socker
1 burk krossad avrunnen ananas

Blanda alla ingredienser och bred ut i pajformen. Gör fyllningen och häll över den. Grädda mitt i ugnen 30 minuter på 200 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar