torsdag 7 april 2011

TEC100 och Citronkyckling

Kristoffer har börjat bunkra upp här hemma inför lördag. Jag ska baka muffins och eventuellt något annat gott också. 


För er som inte vet springer Kristoffer TEC100 på lördag och söndag. 16 mil. Japp, ni läste rätt. Min galna, men underbara sambo ska tillsammans med tre vänner springa 100 miles eller 16 mil i Täby. Titta gärna förbi om ni vill och har tid. Jag och Max ska vara där och heja hela dagen.

Ikväll bjöds det på Citronkyckling här hemma. Ett recept jag fått av systra min. Det blev kanongott!

 Citronkyckling (3 personer)
3 kycklinglår
Potatis
Morötter
Citron
Vitlök
Smör
Paprikapulver
Peppar
Vitlökspulver
salt

Lägg kycklingen, de skalade potatisarna(skivade) och morötterna (skivade) i en ugnssäker form som har bakplåtspapper i botten. Blanda smält smör med kryddorna och pensla på kycklingen. Strö lite extra krydda över potatisen och morötterna. Dela citronen och lägg delarna i plåten med den skurna sidan nedåt. Ugn 200 grader i 40 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar